Monday, March 7, 2011

maxwell hill

assalamualaikum...........

hmmm....nak citer ni je....ade la ari tu, 26/2....ari sabtu....da lama da....
aku n kengkawan saje2 jalan jalan kat maxwell hill a.k.a bukit larut....hehex...da bezaman duduk kat tepeng ni la first time aku g sana...xixi...
kepala yg mengajak nye ialah cik aufa...so, kitorang mmg lama tak jumpa kann...disebabkan suda bosan asyik pegi ts or tesco je setiap kali nak jumpe, so, kali ni kitorang jumpa kat tmpat laen plak...MAXWELL HILL...hihi...

bile sume da bekumpul kat kaki bukit larut tuh, breakfast la dulu...eh jap, lupa nak cakap..sape je yg join ea...hmmm, yg ade waktu tu aku, aliya, aufa, izyan, mimi, wan & syahira....

da breakfast, pegi la jalan...konon nak daki bukit larut tu bejalan kaki...tp aku n aliya teringat pesan parents kitorang yg tak kasi naik bukit tu jalan kaki...lagipun kalo jalan je smpai kat mane je la...mst semput tgh jalan...da la bukit kot...hmmm...
so, kitorangkena la naek jip...baru la smpai atas bukit...waktu tu da pukul 9...kitorang punye jip pkul 10...satu jam lg maa...hmmm...lepak2 la dulu...

bila da pukul 10 jip pun ade la...aku duk ujung skali dohh...adoii...tu la pegi tandas lg...kan.


dalam duk naek bukit tu,perggggggghhhhhhhh.....rasa macam nak tegolek dr jip tuh...aku da la duduk ujung sekali...pegang la besi kat tepi tu kuat2...kalo x, mmg melayang....tapi aku tabik la driver jip tu....cekap giler bawak...dgn byk lencongan 180darjah...hehex...kalo x cekap mmg masuk gaung laaaa....

smpai je kat atas, kitorang tekejut gak la.....laaaa, cam ni je ke kat atas niyh...tadek pape pon...juz ade la umah2 utk sape nak menginap kot....hurmmmm...tak kesa la....
so, tak buat pape pon, juz jalan2 kat jmbatan gantung & tu je la....




haaa....waktu kat atas tu la kitorang jumpe mat saleh...hehex...anak dye comel giler dohh.....geraaaammmmmmm!!!!!
da la rambut perang, mata biru pulak tu....hmmm...rasa nak culik bawak balek umah jep...huhuhu...kalo itu tak mnjadi kesalahan da lama aku buat....tapi yela, mana boley kidnap anak org kann...tak pasal pasal masuk lokap kang...hehex...ape la aku merepek niyh...haihh... ^_^


pastu, da pukul bape ntah, dlm 11.40 camtu kot...kitorang turun la...balek la ape lagi...waktu naek jip nak turun tu, alahai...sume mabuk kot....aku ni da loya rasa mcm nak temuntah dahh....mmg kepala pusing2 laa...
smpai je kat kaki bukit, sume nak balek...da tak tahan da...nak rest...
hmm, sementara nak tgu ayah aku smpai, lepak sat kat kedai makan tepi tu...huh,,aku tenampak la pulak twisties...teringin la pulak...da la...beli n makan je la...yela,,bezaman dah aku tak makan bende cekedis niyh...makan twisties je hilang dohh...pening2 aku td...hehex...macam2... =DD

ok la, tu je kot...tp kitorang enjoy gak la...dapat spent time ngan kengkawan.... ^_^ <3





No comments:

Post a Comment