Thursday, March 24, 2011

semalam adalah sejarah~

semalam, 23mac2011... the announcement of spm result for 2010 spm candidates. erk, aku la tu antara orang yg amek result semalam.
ok. semalam.
awal pg lg aku da bangun. mengenangkan yg sekolah aku tu 3 jam dr rumah, so kene la betolak awal kan. smpai kat sekola around 9.30am. perasaan waktu tu? cuak jugak la. tp aku da persiapkan diri aku untuk redha je dgn ape shj keputusan yg akn aku dpt. aku yakin baik buruk keputusan tu mst ade hikmah yg tersembunyi di sebaliknya.
hmm. alhamdulillah, sekola aku berjaya dpt top10 in sbp n first in wilayah prskutuan kl.
well done seseri!
ok. 46 students dpt straight A's. bellatrix mmg hebat!syukur alhamdulillah.
TAPI.....
aku pulak??
hmm....bukan rezeki aku utk tersenarai dlm 46 org pelajar tu. tp aku still bersyukur n redha dgn result yg aku dpt. aku tau aku da usaha n berdoa. sesungguhnya, Allah jualah yg menentukan segalanya. aku yakin bhw kejayaan itu boleh diperoleh di mana shj bukan hanya dlm spm. perjalanan aku masih jauh.
Allah tahu ape yg terbaik buat aku sbg hambaNya. aku yakin itu. ya, mgkin skrg aku nak mentari tp Allah beri hujan, kenapa?rupa-rupanya Allah nak beri pelangi slpas itu. aku yakin, kalo aku terus berusaha, Allah akan tolong aku. Allah akn ttp beri kejayaan itu buat aku. tp bila? hanya Allah yg maha mengetahui. nikmat Allah selama ini yg aku peroleh pon tak ternilai dan aku sangat dan amatlah bersyukur.alhamdulillah.

hmm..tipu la kalo aku ckp aku tak nanges. sedih kot. yela, tgk kawan2 yg dpt straight a's tu. sape tak jealous. tgk parents dorang happy sangat. tp parents aku pon happy jugak. bersyukur dgn ape yg aku dpt. mama, ayah, sorry for dissapointed u both tp mama n ayah tau kan farah dah usaha. =(
erm, nabi penah bersabda bhw jgnla kamu memandang org yg di atas kamu tapi pandanglah org yg di bwh kamu. kelak kamu akn bersyukur. (lebey kurang camtu la).

aku tahu kejayaan atau kegagalan adlh ujian Allah. Allah nak uji keimanan kita. bile berjaya kita igt Allah ataupun jd riak dan bangga diri tanpa bersyukur dgn kurniaan Allah itu. ataupun bile kurang berjaya kita redha dan yakin dgn kekuasaan Allah atau menyalahkan takdir dan seterusnya berputus asa dgn Allah. itu semua terpulang pada diri masing2. *semoga kita semua akn sentiasa mnjadikan Allah dkt dgn kita*

daripada abu said al-khudri r.a. dan abu hurairah r.a., Nabi saw bersabda: "tidak menimpa seorang mukmin suatu penyakit yg berpanjangan, kepayahan, sebarang jenis kesakitan, dan kesedihan malahan kedukacitaan, melainkan dihapuskan dosa-dosanya."
tengok. ujian yg Allah bagi tu dpt hapuskan dosa. hmm. nak dibandingkan aku punye result yg not so excellent ni dgn org yg kene gempa bumi la, tsunami la, perang la, ape la sangat. sikit je Allah uji ko farah oii. bersyukurlah ea. ^_^

tapi ape pon, bagi aku, aku da buat yg terbaik utk spm. da all out dah. kira ok la result aku tu. paling rendah pon B+ je kann. aiyooo. not bad laa. syukur, syukur n syukur la ea.
hmm, muhasabah la diri tu. dosa-dosa yg pernah dibuat sengaja ke tak sengaja ke.
ape pon, kembalilah kpd Allah yg hakiki. kelak selamat dan berjaya dunia n akhirat, insyaAllah.

to all my friends bellatrix n dr sekola laen pon, yg dpt result gempak tu, congrates ea! hebatla korang.
and to all bellatrixians, tak kesa la mcmana pon result spm anda, congrates tau! and all the best in future. =)
dan tahniah utk SEMUA!

hmm, to mama, ayah, family, teachers n friends, thanx a lot! sokongan dan dorongan kalian sgt bermakna.











yeay! yg seronoknya dpt jumpa mereka ini stlah hmpir 4 blan x jumpe~

No comments:

Post a Comment