Monday, April 23, 2012

aku rindu...

Assalamualaikum..
Apa khabar jodohku?
Jujur aku katakan, aku merindumu, wahai jodohku.. Tapi saat ini belum waktunya untuk kita bertemu. Bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang, dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi dalam kehidupan kita menuju redhaNya.

Tidak aku nafikan, berat hati ini menantikanmu, gelisah pula hati ini memikirkanmu.
Adakah kau selalu menghiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan? apakah kau senantiasa berada di atas jalan menuju syurgaNya? aku sntiasa berdoa yg terbaik untukmu. InsyaAllah.

Jodohku, 
Adakah kamu selalu terbangun di sepertiga malam terakhir?
apakah mulutmu terus menerus berzikir mengingatiNya?
Kadang–kala aku berfikir, apakah nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku? Mengajakku bertafakur dan bersujud kepada-Nya?
Apakah nanti saat zuhur tiba, kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara, hanya untuk menghadapNya?

Jodohku, sihatkah kamu?
Kalau aku berada disampingmu saat ini, mungkin aku akan merawatmu dengan penuh kasih sayang.
Jodohku, sabar dan tenanglah..
Aku disini masih sabar menantimu. Janganlah hatimu bersedih, senyumlah. kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita.
Andai detik ini hatimu sedang berduka, berwuduklah. dekatkanlah dirimu kepada-Nya. insyaAllah kau kan temui ketenangan dan kebahagiaan. Aku di sini sentiasa berharap agar kamu baik-baik saja.

Jodohku, aku rindu..rindu sangat..Adakah kau juga rindu padaku?
Bilakah kita akan bertemu? Begitu banyak hal yang ingin ku ceritakan kepadamu. Begitu banyak juga harapanku untuk menantikan nasihat–nasihatmu buatku.
Ya, hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang akan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku.

Jodohku..
Bagaimana dengan Quranmu? Sudahkah kau baca di antara maghrib dan isyak? Apa yang kau fahami dari surah yang kau baca itu?Ceritakanlah kepadaku. aku teringin mendengarnya.
Dan begitu juga dengan keluhanmu, aku akan setia mendengarnya.
Apa perubahan yang kau lakukan dari hari ke hari? Semakin baikkah harimu? Ketahuilah, ku hanya mengharapkan yang terbaik buatmu.

Jodohku..
Disetiap langkahku dan seusai solatku, ku bisikkan Al-Fatihah untukmu, agar kau selalu berada dijalan-Nya.
Bersabarlah sayang, waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama. dan ingatlah sayangku, janganlah sampai dirimu tersalah memilih jalan.

Jodohku..
Nantikanlah diriku, dengan pelbagai kebaikan yang nantinya akan membawa rahmat untuk kita dari-Nya.
Jagalah dirimu daripada hal-hal yang dilarang agama.. kerana aku mencintaimu secara tulus dan ikhlas demi-Nya.

Jodohku..
Bersiaplah kau untuk mencintaiku secara tulus dan redha menerima segala kekurangan dan kelemahanku. kuharap kau mampu untuk membimbingku seterusnya menjadi imamku.
Sayang, berusahalah membahagiakan orang tuamu dengan menjaga sikapmu dan tutur katamu. Aku yakin kau adalah seorang yang sabar, seorang yang cekal, seorang yang boleh membesarkan anak–anak kita kelak dengan penuh hikmah.
Ingatlah, jangan pernah dikau merasa keseorangan. kerana aku di sini masih setia menantimu.

Jodohku..
Seandainya siang sudah berlalu. pejamkanlah matamu dengan buaian doa, dariku yang selalu kuhadiahkan untukmu.

Jodohku..
Ingatlah sayang, aku selalu ada untukmu..
Semoga kerinduanku ini akan terjawab, seiring berjalannya waktu.. dan semoga ALLAH yang maha Esa selalu membimbing kita ke jalan yang diredhai-Nya. Amin.


edit edit dari,
- Artikel iluvislam.com

No comments:

Post a Comment